Friday, December 21, 2012

WEDDING DREAMS




assalamualaikum

hi semua. hi hi. amboi amboi eksaitednya cik amieza kite. ehem! tak lame lagi nak dapat brother in law. mesti mauuu eksaited meh. haha. bukan bukan. aku nak cito pasal lain ni sebenarnya. but macam biasa lahhh mukadimah panjang lebar lahhh dulu kan. rinduu nak buat essay lah katakan. hehe. puihh. ayat mahu baik je amieza ahmad ni. 

ape citer kawan kawan? lagi bape ari je nak langkauuuuuuu tahun 2013. awhh! can imagine umurkuuu naik satu tangga lagi. alahai. scary! 21? er sounds pretty to be someone's wife. hihi. sorry sorry mr.AF, still dengan plan kita kan? ops! hehe. stop it amieza. stop being childish. ekau dah umur 21 tahun depan. tak cayolahh tu pasai tinggi tak samo dengan umur. haha. 

ni lah entry yg di postpone dulu. lama dah nak buat entri ni tapi broadband buat hal. dengki lah tu orang nak kahwin kan?*wink wink* alahai aku nak hupdatee macam yang distate kat tajuk atas. eksaited tak nak bercerita? jom jom chekidauut.


Wedding dreams



dengar tajuk pun macam gempak je kan? itulahhhh. jomlah kita sama sama berangan. nak tak nak tak? kalau tak nak sudah. hehe. bila pasal wedding ni didiscusskan *hebat malay aku.hehe.* wowww, mata yang mengantuk pun mesti fresh punyeee. by the way, ni semuaaa hanyalah angan angan ye so kalau ade ayat yang overdooo tuu maaf lah ye, akak ni memang overthinking sikit. hehe. 


firstly when I'm thinking about wedding, yang paling paling aku pikir pasai baju. wedding dress. ikut yang biasa punye event just need three dress kan. first, baju akad nikah. 


just look nice kan kalau dipakai mase akad nikah. simple je. sesuci kasih kita. ewahhhh! hahaa. aku kalau boleh nak yang simple je, taknak terlalu crowded sangat bajunya. as I said, nampak suci gituu. hehe. which one yang uolls suka? gitauu cepat. nak order ni. hee. aku prefer yang belah kanan kut. simple. 



well. how about this dress for akad nikah? ya. I want this. and tudung bukan style macam tuu. tudung pulak yang style macam bawah ni. as long as cover dada kan. *sorry tauu akak, kte curi gambar ni kejap buat inpiration. hehe*




atau pun ni dia jenis tudungnya. crumble beaded halfmoon shawl and lacey beads halfmoonhuish payoh bebenauu nak sebutnya kan. senang nak bentuk kan. since muke ni ade bujur bulat sikit. 


ni konon konon tempat nak akad nikah tu kan. cantiknya. anyway combination putih dengan warna warna macam ni memang cantiks kan. wuuu, saat yang mendebarkan. 

NEXT..



Keunikan ukiran inai serikan wanita

haa ini dia jenis ukiran inainya yg menarik. as long as ukiran ni tak menyerupai haiwan ke apa. just nice kan buat bunga bunga dengan tumbuh tumbuhan. how nice! aku nak ukiran tu yang kat jari telunjuk tu just kat jari manis je. sebab nya nanti kat jari manis kan cincin disarung. pretty! hehe.




second ni. wow wow. cantikan kan dress ni. ekcelli aku tak kisah lah macam mana design nya janji kan color pink. entah sejak bile aku minat benau color pink ni haaa. ayu bebenor kan? well. aku tak seayu akak dalam gambar ni. hehe. tak boleh den nak duduk ayu cenggitu. alahai.. lemah den nak jadi ayu ni ha. by the way long dress ni looks awesome kan. sekali flower girl terpijak tuuu, mauu ke belakang. hai hai amieza, kena praktis jadi ayu dari sekarang. tak pasai pasai malu nanti. hahaha.

okay third, baju persalinan. hurmm. aku nak color yang nampak macam elegant. looks awesome bila dalam gambar dan luar gambar. kalau boleh nak elak warna kuning or something yg striking sangat. nanti kalau color striking scary wooo nak pakai pasai nye teranggg. silauuu camera nanti. hehe. 





okay. jom jom next yang lain pulak. lepas baju, kita decide nak pelamin macam mana sebab pelamin mestilah dpeends on baju kita. oh,takpun baju ikut tema pelamin kita. okay samo je duo duo. boleh jo mano mano kan. hehe. nanti aku nak buat tema simple modern. combination of soft pink and white. ohhh so pretty!


well. aku terjatuh hati pulak pelamin simple macam ni. dengan bunga yang comels macam tu. how sweet! 


awh. wanna that simple color. maroonish! hehe. pepandai je letak maroonish kan. hehe. nice color bunga ni. bunga untuk dipegang di tangan nak kasi nampak lagi cantik dalam gambar kan. hurm.. maybe 



alahai comelnya cupcakes ni. okay. memang menepati tema yang aku suka. serious jatuh hati sangat ni. okay, kita gantikan cake yang atas tu jadi A and A. heheee. 


kanopi pulak. kalau boleh nak yang macam ni. agak agak boleh tak? hehe. cantik kan? lip lap lip lap lagi. okay, aku tak harap pun dapat macam ni, just simple je. ni kalau de budget lebih kan. :)

sebenarnya ada lagi wedding dreams ni. nanti aku sambung lagi ya. banyak yang aku nak cerita lagi tapi sebabkan tangan ni dah penat, so sampai sini je lah ye uolls.

okay, lastly...




hehee. aku takde idea nak taip ape da sebabnyaaa kepala dah pening sebab tak tido lagi. dah lah hari ni busy kena tolong pegi siapkan apa yang patut untuk wedding ahad ni. alahai. penatnyaaaa. fuishhh. ops ops. bukan my wedding. my sis yang kahwin, aku kahwin 2,3 tahun lagi. jangan risau. haha. 

okay, thanks ya sebab baca sampai habis. amacam gambar gambar tu. awesome tak? hurm.. mana tau angan angan ni jadi realiti kan. mana lah kita tahuuu!. hehehehe.


nanti kita jumpa lagi yaa. busy sikit, padahal jadi pengapit je pun bukan pengantin. kecohhh kan? haha. thanks again. nanti datanglah lagi ke blog ni yaa. :)


oh and and..  the most highlighted words yang aku nak cakap kat sini...



Happy birthday mum 


happy birthday mum! oh my mum dah 54 y/o rupanya. awet muda lagi tuuu. hehe. you're the best mum in this world. loveyou,mum :)

jom nyanyi lagu birthday. yeyyy! soon, you'll get your son in law. heheee. semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. kami, 4 anak dara mak yang chomels ni loveeee youuuuu. hehe.

okay semua. assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment