Saturday, November 5, 2011

PEREMPUAN DAN ALAT SOLEK

assalamualaikum. tanggg! tajuk tu macam bikin kontroversi je. hihi. well memang dah sekarang perempuan dgn make up bagai nie dh memang serasi sangat sangat. kan kan?even aku pun impress sangat sangat tengok my friend make up semua. cantik. but aku nak pakai? tunggu event yang betui betui sesuai je. nak pegi kelas pakai make up?fuyooo. memang abnormal bagi aku. but untuk certain perempuan memang dah wajib bermake-up tak kisah lah ke mana mana, even nak ke kedai runcit depan jalan nie haa. terkejut jugak aku mase pegi 7 eleven hari tuh,mak aih budak tu make up,amboiiii..mak ngah! kalah datin. tebal de. okay, aku faham perasaan nak bermake up tu tp sis,tebal sangat tuu. hee.janganlah ketara benor nampak eye shadow tuu. dari muka awak yang cantik manis tu bila awak letak make up tebal macam tu hilang seri lah sis.

itu baru cerita pegi kedai runcit. nie kalau dekat universiti(terpenuh pulak ejaannye) hiihi.. masing masing sangat anggun jelita gorgeous cantik comel dan sewaktu dengannya, serious itu aku tak tipu punye. untuk yang memang pandai sesuaikan dengan muka memang tak dinafikan sangat lah cantik,meletup letup lah kan.. but for those yang hmppphh aku no komen. ade satu masa tu, aku pernah dengar budak lelaki nie komen depan depan ade sorang budak perempuan yang tengah jalan depan dia,.okay, budak lelaki tu sangatlah honest kan. even aku yang sejenis dengannya pun tak komen ini kan dia yang berlainan jenis. haha. macam macam jenis orang lah kan dalam dunia nie.




" kau tak nak try pakai ke? try laa sayang oii! apelah yg kau takut sangat" si A cakap dengan aku hari tuuu.

ohhhh my! serious aku tak boleh bayang pakai make up segala tuuu. nak pegi mana? takat nak pegi East Cost Mall tu nak pakai make up? wushh! tak usah lahh kan membazir masa begitu. lainlah orang yang betul betul minat tuu. tak apelah diorang nak pakai. bagi aku senang pas pakai tudung chaw terus keluar rumah. lagipun nanti senang nak makan tak payah pikir pakai lipstik tuu. lagi kalau dh lepas pegi surau,abes dh make up,kena make up lg sekali, satu kerja lah pulak kan.ermm. sonang citoo den tak pakai laa haa. entah bila hati aku nak terbukak jadi feminin sikit nie pun entahlah kan. tunggulah kan. ade lahh one day tuuu. >.<


tengok nie! dah macam barbie doll dah aku tengok. gorgeous youuuuu! hahaa.
tp sebab dah memang dia cantik,pakai lah ape ape pun tetap cantik kan. sekali yang kurang sikit cantik macam aku nie make up gini, woooo. pandai pandai lah imagine. macam opera dh aku rase. hihi.


*haa kau, pilih je mana mana lipstick ekau nak. hahaa.


tapi itulah kan ciptaan Allah semuanya cantik. ada yang putih yang gelap yang tinggi yang rendah #ssshhhh, rendah diam diam lah kan. haha. yang penting hati masing masing. even muka cantik sekalipun kalau hati tak cantik tak ada guna jugak kan.

*ingatan mesra ini buat semua dan untuk diri saye sendiri jugak. hehe.

okay,sekian celoteh untuk hari nie. aku nak pegi tengok cte hindustan pulak kat tv. HAHA.

tak lupa jugak nak ucap..

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA BUAT SEMUA UMAT ISLAM


2 comments: